Persepsi Wisatawan Terhadap Objek Wisata Air Terjun Lamesau Sebagai Tujuan Wisata
DOI:
https://doi.org/10.36709/jppg.v8i1.2Keywords:
Perception, Traveler, Lameseu Waterfall, North Konawe RegencyAbstract
Lameseu Waterfall is a waterfall located in Lametono Village, Lasolo District, North Konawe Regency. This waterfall has a pool of water right under the waterfall and visitors can enjoy its coolness because it is still formed naturally. The purpose of this study is to describe the perceptions of tourists towards the object of the Lamseseu waterfall tourist area. This study used descriptive qualitative method. Data was collected through questionnaires, interviews and documentation. The results showed an average score of 4.36, this means that the community strongly agrees that the object of the Lameseu waterfall tourist area in Lametono Village, Lasolo District has a very beautiful attraction so that it can attract tourists to visit.
References
Akhmad, K. A. (2015). Pemanfaatan Media Sosial Bagi Pengembangan Pemasaran UMKM (Studi Deskriptif Kualitatif Pada Distro di Kota Surakarta). Dutacom, 9(1), 43-43.
Amirin, T. M. (1989). Pokok-Pokok Teori Sistem. Jakarta: Rajawali.
Dumilah, D. R., Komarudin, M., Ubaidillah, R., Siagian, S., dan Santoso, S. (2021). Peran ekonomi kreatif dalam meningkatkan industri pariwisata di seaworld ancol. Jurnal Master Pariwisata (JUMPA), 7(2), 558-583.
Heryati, Y. (2019). Potensi Pengembangan Obyek Wisata Pantai Tapandullu di Kabupaten Mamuju. GROWTH Jurnal Ilmiah Ekonomi Pembangunan 1(1), 56–74.
Inskeep, E. (1991). Tourism Planning: An Integrated and Sustainable Development Approach. Canada: John Wiley dan Sons.
Irianto, A. (2004). Statistik Konsep Dasar dan Aplikasinya. Jakarta: Kencana.
Mahagangga, I. G. A. O., Ariwangsa, I. M., dan Wulandari, I. G. A. A. (2013). Keamanan dan Kenyamanan Wisatawan di Bali (Kajian Awal Kriminalitas Pariwisata). Bali: Universitas Udayana. https://erepo.unud.ac.id/id/eprint/23428/
Nandwijiwa, V., dan Aulia, P. (2020). Studi Deskriptif Peran Orang Tua terhadap Perkembangan Sosial Anak Usia Dini Pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Pendidikan Tambusai, 4(3), 3145-3151.
Rahmi, S. A. (2016). Pembangunan Pariwisata Dalam Perspektif Kearifan Lokal. Reformasi, 6(1), 76–84.
Sefaji, G. Y., Soedwiwahjono, S., dan Nurhadi, K. (2018). Kesiapan Aksesibilitas Stasiun Solo Balapan dalam Melayani Trayek Kereta Api Penghubung Bandara Adi Soemarmo dan Kota Surakarta. Region: Jurnal Pembangunan Wilayah dan Perencanaan Partisipatif, 13(1), 50-63.
Soedarso, S., dan Nurif, N. (2014). Potensi Dan Kendala Pengembangan Pariwisata Berbasis Kekayaan Alam Dengan Pendekatan Marketing Places (Studi Kasus Pengembangan Pariwisata di Kabupaten Bojonegoro). Jurnal Sosial Humaniora (JSH), 7(2), 136-149.
Tjiptono, F. (2014). Pemasaran Jasa (Prinsip, Penerapan, dan Penelitian). Yogyakarta: Andi
Yoeti, O. A. (2003). Tours and Travel Marketing. Jakarta : Pradnya Paramita
Yuliani, W. (2018). Metode Penelitian Deskriptif Kualitatif Dalam Perspektif Bimbingan dan Konseling. STKIP Siliwangi Journals 2(2), 83–91.
Zebua, F. N. (2018). Persepsi Wisatawan Terhadap Fasilitas Objek Wisata Dataran Tinggi Dieng Provinsi Jawa Tengah. Jurnal Planologi Unpas, 5(1), 897-902.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Jurnal Penelitian Pendidikan Geografi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.